Dabiskais novecošanās process
Papildus protektora nodilumam, ko izraisa braukšana, kemperu riepas ir pakļautas tipiskam novecošanas procesam, ko ietekmē dažādi laika apstākļi. Tas ir process, kas notiek neatkarīgi no nobraukuma, pat ja jūs izmantojat savu kemperi tikai vienu vai divas reizes gadā atvaļinājumā un īsiem braucieniem. Dažas no tipiskām identifikācijas pazīmēm ir redzamas plaisas sānos, kas var radīt patiesus draudus. Tāpat pelēcīga nokrāsa liecina, ka jūsu riepas ir novecojušas. Tās ir norādes, ka ir pienācis pēdējais laiks iegādāties jaunas riepas.
Kā noteikt savu kemperu riepu vecumu?
Jūs varat noteikt riepu vecumu, izmantojot DOT numuru. Šis ir četrciparu skaitlis, kas ir iegravēts uz riepu sānu malas braukšanas virzienā. Pirmie divi cipari apzīmē mēnesi, pēdējie divi – izgatavošanas gadu. Šo informāciju varat izmantot, lai noteiktu precīzu riepu vecumu.
Cik veca var būt riepa, lai izietu skati?
Pārsteidzošs ir fakts, ka riepu vecumam nav likumisku prasību. Tas vienlīdz attiecas uz automašīnām un kemperiem, lai gan slodze uz riepām uz vienu nobraukto kilometru ir ievērojami lielāka. Ja nobraukums ir mazs un riepas ir labā stāvoklī, CSDD inspektori var apstiprināt kemperu riepas, lai arī cik vecas tās būtu, taču CSDD autovadītājus aicina neizmantot riepas, kas ir vecākas par 5-6 gadiem. Iemesls ir iepriekš aprakstītais novecošanās process, kas laika gaitā automātiski ietekmē gumijas savienojumus. Pat ja tas maksā naudu, šajā laikā, līdz 5-6 gadiem, ir jāiegādājas jaunas riepas, lai nodrošinātu visu pasažieru drošību.